בהלבנת שיניים משתמשים בחומרים שמשחררים מי חמצן שלמעשה מלבינים את האמייל, שהוא השכבה החיצונית של השן. חומרי ההלבנה נמצאים בשימוש בעולם כבר עשרות שנים, ואין להם תופעות לוואי מיוחדות פרט לרגישות לקור שעוברת מיד בתום הטיפול. במרפאתנו, משתמשים בחומרי ההלבנה המאושרים על-ידי משרד הבריאות הישראלי, בהם נעשה שימוש גם באירופה ובארה"ב. כדי למנוע תופעות לוואי לחניכיים ולהשיג תוצאה אופטימאלית צריך לבצע את ההלבנה בהשגחת רופא שיניים ולא באופן ביתי.

האם הלבנת שיניים מזיקה?

לא תמיד. לסתימות בצבע השן יתרון אסתטי גדול מאוד הנראה לעין. בנוסף, חומרי סתימה אלה שנקראים חומרים מרוכבים (או "קומפוזיטים") נקשרים באופן כימי לשן ולכן ניתן לקדוח בה פחות ולהסיר פחות חומר שן לשם ביצוע הסתימה, וזה יתרון גדול. לאחרונה חל שיפור גדול מאד באיכות חומרים אלה וכיום הם נחשבים כבחירה טיפולית ראשונה ובטוחה ברוב המקרים. עם זאת, אצל אנשים עם היגיינה אוראלית לא טובה עדיף לבצע סתימות "אפורות" כי סתימות בצבע השן מחייבות סביבה נקייה כדי להחזיק מעמד לאורך שנים.

האם סתימות אפורות עדיפות על סתימות בצבע השן מבחינת איכותן?

הריון אינו מחלה אלא מצב פיזיולוגי של הגוף. כמו כן, כל החומרים שבשימוש בטיפולי השיניים אצלנו איכותיים ואינם נספגים לגוף או עוברים לעובר, כך שהטיפול לא מסכן אף אחד משניהם.
עקב השפעת ההורמונים בעת ההריון, יש נטייה טבעית של הגוף לפתח דלקות חניכיים ולכן יש חשיבות עוד יותר גדולה לטפל בשיניים מבלי לחכות עד סוף ההריון. עדיף להימנע מצילומי רנטגן במיוחד בשליש הראשון של ההריון, אך עם זאת, אם יש חובה בכך ניתן לבצעם במשנה זהירות. דעו, שהזנחת טיפול השיניים בהריון והתפתחות דלקות חניכיים חריפות יכולים להזיק לעובר ולהביא לסיכוי גבוה יותר ללידות מוקדמות במשקל נמוך.

האם נשים בהריון יכולות לבצע טיפולי שיניים במהלך ההריון?

הריח הרע מהפה לרוב נובע מדלקות חניכיים. חיידקים שגורמים לדלקות חניכיים מתקדמות מייצרים ריח רע אחרי שהם מפרקים תאים, דם ורובד בפה בגלל יצירת תחמוצות גופרית, להן, יש ריח רע מאוד. סיבה נוספת ונפוצה מאוד יכולה להיות פטריות שמתיישבות על החלק האחורי של הלשון וגורמות לריח רע. במקרה של ריח רע מהפה חשוב לאבחן את מצב הפה ולטפל באותו גורם, כשברוב המקרים מתגברים על הבעיה ללא בעיות מיוחדות.

איך אפשר לטפל בריח רע מהפה?

באמצעות ציפויי חרסינה ייחודיים ניתן לסגור רווחים בין שיניים, לשנות מעט את צורתן, להגדיל או להקטין אותן ואף להסתיר פגמים! התהליך פשוט מאוד, ומתמקד בהדבקת ציפויי חרסינה בצבע השן המיוצרים לפי מידה אישית תוך התאמה מלאה למבנה הפה של המטופל, על-ידי מעבדה שזהו עיקר התמחותה. הדבק המחבר את השיניים לציפויים הוא מהדבקים החזקים בעולם, ואין חשש כי הציפויים יפלו מהשיניים. ההדבקה נעשית על-ידי הרופא המטפל לאחר שיוף שכבה דקיקה של פחות ממילימטר מרובד השן, וללא כאבים כלל.

איך אפשר לסגור/לצמצם רווחים בין שיניים בלי מכשור ליישור שיניים או כתרים?

המלים "שתל" או "ניתוח חניכיים" מעוררות אסוציאציות שליליות ולא נעימות במיוחד, אך למרות זאת, רפואת השיניים כיום מאפשרת לבצע כל סוג טיפול או ניתוח ללא כאב כלל, על-ידי זריקות הרדמה נקודתיות שכאבן לא מורגש. לעיתים, לאחר הטיפול המטופל עלול לחוש בכאב נקודתי, בו ניתן לטפל באמצעות משככי כאבים.

האם ביצוע שתל הוא תהליך כואב?

למרות שיומני הרופאים סגורים ומלאים ביום הטיפול, במקרי חירום כגון כאבים, כתר או גשר שנפל ניתן להתקשר למרפאה ולתאם שעת הגעה עם פקיד/ת הקבלה, שיעשו הכל כדי שהלקוח יתקבל במהירות האפשרית. מטופל עם כאב חריף תמיד יתקבל בהקדם האפשרי.

האם אפשר להתקבל תמיד לעזרה ראשונה במרפאה גם בלי הזמנת תור מראש?

ודאי. אפשר גם ליצור קשר דרך האתר ואף לקבוע פגישה אישית להתייעצות.

האם אפשר ליצור קשר ישיר עם הרופא?

פרט לטיפולי חירום המתבצעים על-ידי הרופא הנמצא באותה שעה במרפאה, כל טיפול מתחיל ומסתיים אצל אותו רופא, כך שלכל מטופל יש איש קשר אחד המרכז עבורו את הכל שעמו הוא תמיד יכול להתייעץ. התהליך נעשה תוך הקפדה על אותם סטנדרטים ואותם עקרונות טיפול על-ידי כל הרופאים, אשר עובדים בשיתוף פעולה מלא תוך ייעוץ הדדי.

האם רופא שמתחיל את הטיפול במטופל גם מסיים אותו?

כיום, מחלות החניכיים מהוות את הסיבה העיקרית לאיבוד שיניים ולאו דווקא חורים בשן או שיניים הרוסות. דלקות חניכיים גורמות להשלכות גם על הבריאות הכללית, אך המטופל לא תמיד חש בהן כי לפעמים הן אינן כואבות. דעו שחשוב מאוד לאבחן מחלות חניכיים מראש. סימנים ראשונים של מחלת חניכיים הם דימום וריח רע בפה ולכן יש חשיבות עליונה לבדיקה תקופתית ולטיפול של שיננית כדי למנוע ולאבחן מחלות חניכיים. מטופל שמאובחן כסובל מדלקת חניכיים מופנה למומחה חניכיים לטיפול לפני כל טיפול שיקומי אחר בפה.

מתי צריך טיפול של מומחה חניכיים?

לא. כמו כל פעולה כירורגית אחרת, אחרי הרדמה טובה אין כאבים. עם זאת, התופעה השכיחה ביותר אחרי השתלות עצם והרמות סינוס היא נפיחות, אך מדובר בדבר טבעי שאינו מעיד על סיבוך. פעולות אלה מתבצעות באופן שיטתי ולכן בדרך כלל אינן כרוכות בסיבוכים מיוחדים, העלולים לקרות אם המטופל מסתיר מידע רפואי כלשהוא מהרופא טרם הטיפול. לעתים נדירות ביותר מתפתח זיהום שמטופל באנטיביוטיקה אבל לרוב אין סיבוך שלא ניתן לטפל בו.

האם השתלת עצם או הרמת סינוס לצורך שתלים כואבת או כרוכה בסיבוכים?

בהרבה מקרים אפשר להשיג תוצאה אסתטית מצוינת אפילו ביום אחד, למשל, בציפויי חרסינה לשיניים קדמיות, ציפויי שיניים עם חומרים בצבע השן, סגירת רווחים בין שיניים ואפילו השגת שיפור אסתטי משמעותי על-ידי בצוע כתרים זמניים ביום אחד עד להרכבת הכתרים האסתטיים הקבועים.

האם אפשר לבצע טיפול אסתטי בשיניים קדמיות ביום אחד?

אין שום סיכוי שזה יקרה. בשם מצב, מטופל לא ייצא מהמרפאה בלי שיניים אחרי עקירות באזור הקדמי אלא אם הוא רוצה בכך. תמיד אפשר לתת פתרון זמני שעונה על הצורך האסתטי המיידי עד למתן הפתרון הקבוע.

אני צריך לעקור שיניים קדמיות ולבצע שתלים, האם יש סיכוי שאצא מהמרפאה בלי שיניים?

היום אפשר לעקור, לבצע שתלים ולהרכיב שיניים ביום אחד בהרבה מקרים. רופא השיניים מחליט אחרי אבחנה ובדיקת צילומים האם הדבר אפשרי ותורם להצלחת הטיפול או מגביר את הסיכוי לכישלונו. זכרו שצריך לבדוק כל מקרה לגופו ולשקול את טובת המטופל ולא רק את זירוז התהליך.

האם אפשר לבצע שתלים ולהרכיב שיניים ביום אחד?

יישור שיניים הוא טיפול שאפשר לבצע בכל גיל. יישור שיניים אינו רק טיפול אסתטי אלא תורם להארכת השרידות של השיניים בפה ועוזר במניעת מחלות חניכיים. יישור שיניים למבוגרים לפעמים הכרחי אחרי טיפולי חניכיים כדי לשמור על מבנה ותקינות השיניים לטווח הארוך. בנוסף, טיפול אורתודונטי בשילוב עם בצוע כתרים לפעמים הכרחי לפתרון בעיות אסתטיות קשות בפה.

האם אפשר לבצע יישור שיניים למבוגרים?

היום יש מגוון שיטות לבצע טיפול אורתודונטי נסתר, אם על-ידי הדבקת ריבועים בחלק הפנימי של השיניים או על-ידי שימוש במכשירים שקופים שמורכבים על השיניים מבחוץ. ניתן לדון באפשרויות השונות עם האורתודונט במרפאתנו, שישמח להיפגש איתך ולייעץ לך בנושא.

האם אפשר לבצע טיפול אורתודונטי בלי שהדבר ייראה? בלי ריבועים על השיניים?

לעיתים קרובות, דימום בצחצוח הוא סימן ראשוני לדלקת חניכיים. רוב האוכלוסייה סובלת ממידה מסוימת של דלקת החניכיים, ולמרות שלא תמיד מדובר בעניין כואב או בולט לעין יש לו השלכות חמורות על בריאות הפה, מראה השיניים, הריח ומצב הבריאות הכללית. אם זה המצב אצלך, חשוב להיבדק על-ידי רופא שיניים כדי שיאבחן וימליץ על הטיפול המתאים.

החניכיים שלי מדממות בעת צחצוח, מה עלי לעשות?

היתרון הגדול של כתר זרקוניה הוא שאין בו מתכת כמו כתר חרסינה רגיל (שחלקו הפנימי עשוי מתכת). כתר זרקוניה כולו לבן, מבפנים, מבחוץ ובכל שכבותיו, כך שהוא דומה לשן הטבעית ומאפשר יצירת אסתטיקה מושלמת ויצירת כתר דומה לשן טבעית עם צבעים חיים. בנוסף, כתר זרקוניה לא גורם ליצירת פס כהה בחניכיים, דבר שנראה לפעמים ככתרי חרסינה על מתכת. באופן כללי, החניכיים מגיבות טוב יותר ונראות בריאות מסביב לכתר זרקוניה במידה וזה הותקן כראוי, והדבר תורם לאסתטיקה מצוינת, לחיוך משולם ולבריאות החניכיים.

מדוע עדיף לבצע כתרי זרקוניה באזור הקדמי של הפה ולא כתרי חרסינה רגילים?

דימום ונפיחות בחניכיים הם סימנים של דלקת חניכיים וזה אכן אחד הסיבוכים של מחלת הסכרת. חשוב מאד לא להגיע למצב שהשיניים מתנדנדות ונושרות עקב חוסר תשומת לב או טיפול מתאים. דלקת חניכיים חריפה (גם כזו שאינה כואבת) מפריעה לאיזון רמת הסוכר בדם וזו סיבה נוספת וחשובה לטיפול בנושא

אני חולה סכרת והחניכיים שלי נפוחות ומדממות, האם אפשר לטפל בכך?

לפני החלטה על הרדמה כללית ניתן להיעזר בתרופות מרגיעות כדי להתגבר על החרדה מטיפול, אבל אם הוחלט על ביצוע טיפול כירורגי בהרדמה כללית ניתן לבצע את הדבר על-ידי רופא מהמרפאה באחד מבתי החולים באזור, אשר בו יש חדר ניתוח מצויד בו נוכח מרדים מומחה. טיפול ההמשך של הרכבת השיניים יתבצע במרפאה.

אני מאד מפחד מטיפול כירורגי ומעוניין לעבור אותו בהרדמה כללית. האם הדבר אפשרי?